1 الی 4 آبان ماه 1403

هتل عباسی اصفهان

روز
ساعت
دقیقه

مسابقات بزرگ هوش مصنوعی اصفهان با چالش‌هایی تازه

دومین دوره‌ی مسابقات بزرگ هوش مصنوعی اصفهان، یکم تا چهارم آبان ماه 1403 برگزار خواهد شد. این رویداد بر اساس مسابقات مبتنی بر داده که با ابزارهای هوش مصنوعی و با کمک نوآوری‌های ویژه در این حوزه راه حل هایی ارائه و به داوری گذاشته خواهد شد.

سرکار خانم دکتر مهنوش تاجمیر ریاحی دبیر مسابقه هوش مصنوعی اصفهان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این باره به روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: اولین دوره این مسابقات در سال گذشته و همزمان با برگزاری پنجمین دوره جایزه‌ی مصطفی (ص) در شهر اصفهان، مبتنی بر شش چالش داده محورآغاز به کار کرد.

تاجمیر ریاحی افزود: این مسابقات در سال گذشته با حضور بیش از صدو چهل تیم  برگزار و در بهمن ماه 1402 تیم‌های برگزیده مشخص شدند. و در مجموع چهارصد میلیون تومان جایزه‌ی ویژه‌ توسط کمیته‌ی راهبری این مسابقات به تیم‌های برگزیده اعطا گردید.

وی افزود: کمیته‌ی راهبری این مسابقات متشکل از جناب آقای دکتر فاطمی زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف؛ جناب آقای دکتر مینایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم صنعت ایران و دبیر ستاد هوش مصنوعی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان کشور؛ جناب آقای دکتر مرادی، عضو محترم هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ جناب آقای دکتر فیلی، عضو محترم هیئت علمی دانشگاه تهران و جناب آقای دکتر ربانی، عضو محترم هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان هستند و این اساتید داوری نهایی مسابقات هوش مصنوعی اصفهان را انجام دادند.

وی با اشاره به تجربه‌ی سال گذشته و مسابقات مشابهی که در این حوزه در جهان برگزار می‌شود، افزود: برای دومین بار این مسابقه مبتنی بر سه چالش برگزار خواهد شد و تیم‌ها می‌توانند از پانزده خرداد ماه از طریق وب سایت اختصاصی دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان ثبت نام کرده، تیم‌های خود را تشکیل دهند راه حل‌های خود را ارائه دهند.

تاجمیر ریاحی افزود: در مرحله بعد داوری اولیه انجام خواهد شد و نهایتاً یکم تا چهارم آبان ماه 1403 در حضور شورای رهبری دومین دوره مسابقات هوش مصنوعی اصفهان، تیم های برگزیده مشخص خواهند شد.

وی با اشاره به جوایز برگزیدگان این مسابقات افزود:  تیم اول برگزیده سه هزار دلار جایزه نقدی و سه هزار دلار برخورداری از اعتبارات زیر ساخت پردازش سریع، تیم دوم برگزیده دو هزار دلار جایزه‌ی نقدی و دو هزار دلار اعتبار برخورداری از زیر ساخت پردازش سریع و تیم سوم برگزیده هزار دلار جایزه نقدی و هزار دلار اعتبار برخورداری از زیرساخت‌های پردازش سریع خواهند شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم که با حضور و مشارکت دانشگاهیان و هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در سه چالش موجود در دومین دوره مسابقات بزرگ هوش مصنوعی اصفهان، شاهد فراگیرتر شدن این مسابقات و برخورداری بیشتر متخصصان از داده‌های واقعی چالش محور که در صنایع واحدهای فناور و حتی مجموعه‌های دولتی و نهادهای بزرگ عمومی وجود دارد باشیم و بتوانیم با استفاده از ابزارهای این حوزه، بهبود زندگی مردم کمک کند را شاهد باشیم.

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار رویداد

ثبت نام شما با موفقیت انجام شد.